Geplaatst

N65 : WEGISWEG

Foto: Joop Wever: A50

De discussie over de N65 leidt tot de volgende associaties:

Snelweg, autoweg, bomenweg,…..wegisweg (zie Harry Potter alle delen)

Featuring: Joost Moller, Roel Lauwerier, Wethouder Aarts en de wethouders van Oisterwijk , Helvoirt en Vught , het nieuwe provinciebestuur.

Alle berichten van deze auteur

Reacties

10 reacties op “N65 : WEGISWEG”

  1. Vincent avatar
    Vincent

    Brabant verandert in een wagenpark.

  2. jacques willemen avatar
    jacques willemen

    ik fiets gewoon binnendoor naar Den Bosch
    voor mij hoeft die weg niet
    maar een goed onderhouden fietspad door Udenhout en richting Helvoirt zal wat waard wezen

  3. Paul van Est avatar
    Paul van Est

    Via de Loonse en Drunense duinen kun je ook heel mooi naar Den Bosch fietsen Jacques: bijna niet om en voor de fietser een veel natuurlijker route met vooral autoluw asfalt waar bomen nog plek langs hebben.

  4. jacques willemen avatar
    jacques willemen

    bijna niet om is om, Paul
    en als ik dan eens op de fiets moet voor….?… zelfs dan wil ik niet omrijden.
    voor omrijden neem ik een ommetjemaken, meestal doet men dat per benenwagen, maar bij deze kan het ook per fiets

  5. Arjen Roos, LST avatar
    Arjen Roos, LST

    Aan jacques willemen: " een goed onderhouden fietspad door Udenhout en richting Helvoirt zal wat waard wezen" …….. U zit zelf blijkbaar niet op de fiets: er liggen al vrijliggende fietspaden (beide richtingen) tussen Udenhout en Helvoirt zowel vanuit de dorpskernen (paralel aan de Groenstraat) als paralel aan de N65.

  6. jacques willemen avatar
    jacques willemen

    @Arjan
    het fietspad door Udenhout is een gribus ook zo door Helvoirt, tussen beide in gaat het redelijk tot goed, maar hier en daar wat gaten vullen mag altijd
    en ja ik zit veel op de fiets, racefiets, en dat maakt een mens gevoeliger voor slechte fietspaden
    regelmatig fiets ik die kant uit, met oosten of noordoosten wind
    en ook die andere fietspaden ken ik ,door de Duinen, ze zijn leuk, maar mogen breder en een duidelijke scheiding aanbrengen tussen heen en weer gaande fietsers maakt het veiliger.

    en verdomme mensen, ga toch eens aan de kant als achteropkomende fietser belt om voorbij te willen, dat is zijn goed recht en verkeerslogisch, ook al is ie sneller dan de rest

  7. visser avatar
    visser

    De fietsduscussie is geen steekhoudende, natuurlijk, of gaan we ook vracht vervoeren per bakfiets?? En veel mensen hebben niet de tijd om (midden op de dag) een beetje rond te fietsen en koekeloeren…. er moet gewerkt worden!v Daarnaast is het verboden en gevaarlijk om hard over het fietspad te rijden met een racefiets. Waarom moeten brommers op de weg?

  8. GroenRechts avatar
    GroenRechts

    Je moet de grote lijn zien. Namelijk dat de grote steden door middel van snelwegen aan elkaar verbonden zijn. Tilburg heeft er op een gegeven moment voor 'gekozen' om stad te worden. De 200.000 inwoners zijn inmiddels al gepasseerd. Maar qua verbindingen stelt het nog steeds weinig voor. Er zijn natuurlijk grenzen aan de hoeveelheid wegen die aangelegd zouden moeten worden, maar de N65 moet in ieder geval nog een snelweg worden. Een paar monumentale bomen mogen zoiets niet tegenhouden. De

  9. Paul van Est avatar
    Paul van Est

    Met een beetje goede planning kun je fietspaden

  10. Wereldburger avatar
    Wereldburger

    Als een stad pas een stad is als tie verbonden is met andere steden middels snelwegen, dan is het toch triest gesteld met die steden. Steden zijn steden omdat ze stedelijkheid hebben, en dat uit zich in historie, en historisch besef.
    En dat die trots en dat besef er is, dat zie je aan allerlei dingen; monumentale bomen, oude wegen met statige grote bomen en veel groen, maar ook aan de waardering voor de eigen historie.
    In Tilburg heeft men een minderwaardigheidscomplex over het eigen 'stad zijn' en agrarische verleden. Daar zoekt men het in snelwegen, wolkenkrabbers, en zichtlocaties met uitzicht op beton en verrommeling (lees: industrieterreinen en koop-pleinen).
    Dat er dan 200.000 mensen wonen is voor Tilburg meer een toevalligheid dan een stads kenmerk.