Geplaatst

alles wat je altijd al…2

De doorrekening van het ”plan” van de oppositie eindelijk onder ogen gekregen. Op veel fronten levert het dezelfde cijfers op als het cityringplan en alleen voor een aantal omliggend straten levert het (logisch als je tweerichtingsverkeer houdt) minder autobewegingen op dan in het Masterplan.

Toen GroenLinks in december 2003, na lang en rijp beraad en na een Algemene Ledenvergadering hierover vóór het TVVP en voor het bereikbaarheidsplan binnenstad heeft gestemd heeft de fractie een aantal aanvullende eisen gesteld: één daarvan was de wijkcirculatieplannen voor de omliggende wijken. Uit de uitleg van de ambtenaren gisteren blijkt ook dat hier hard aan wordt gewerkt en dat het lukt de grootste knelpunten op te lossen. 

Het is een misvatting te denken dat de cityring ervoor zorgt dat het autoverkeer toeneemt; dat zijn al die mensen die liever niet fietsen. 50% van de verkeersbewegingen in de binnenstad zijn van mensen die daar niet hoeven te zijn.De instelling van eenrichtingsverkeer en het aantrekkelijk maken van OV en fietsverkeer moet er ook toe leiden dat deze 50% een andere route kiest.

Als al die tegenstanders van de cityring handtekeningen gaan ophalen om ervoor te zorgen dat van de andere 50% alleen díe mensen die oud, ziek of gehandicapt zijn nog met de auto naar het centrum komen hebben ze mijn steun.

Alle berichten van deze auteur

Reacties

Eén reactie op “alles wat je altijd al…2”

  1. Maurits avatar
    Maurits

    Was die 50% niet zoals gisteren uitgelegd verkeer van de omwonende die weg gaan (woon/werk verkeer) Je steld dus voor. Mensen die naar het centrum moeten hebben meer recht dan mensen die er in de ochtend vertrekken en in de avond dan weer terug komen. (inwonertje pesten!) Zoals het chittyring plan vol zit met het tegenwoordig normale auto pesten.