Geplaatst

Reclame voor Sapph buitengewoon knapph

Bij het Leijpark alle witte huisjes ‘platgebombardeerd’. Tientallen bomen en struiken gesneuveld. De groenjuwelen op de Vijfsprong dood en uitgeschakeld. In de krant slechts valse aandachtsafleiding. Er is geen houden meer aan. Ik geef de strijd op.
De reclame heeft gewonnen. Met ‘Reclamevrij’ is het afgelopen. Als ondertekening en bevestiging van mijn capitulatie dit stukje onverhulde reclame. Ja, kom op, shoppen met zijn allen. Naar het winkelcentrum. De Westermarkt! Over amper honderd meter liep ik daar tien keer een prachtige vrouw tegen het lijf, slechts gehuld in slipje en bh. “Dress less to impress”, zo was haar devies. Elk moment kon ze dus nog meer kleren uittrekken. Een zomertraktatie van lingeriefabrikant Sapph! Wat die op de billboards exposeert is geen reclame meer, maar pure kunst.

Het in de openbare Westermarktgalerie geëxposeerde vrouwelijk naakt op twee lapjes na is van een schoonheid die het lage niveau van natuur en werkelijkheid ver overstijgt. Tanden zijn witter en lippen roder dan ooit een oog in werkelijkheid zag. Maar nog veel indrukwekkender zijn de benen van het net-niet-naaktmodel. Ze zijn opgerekt en met moderne digitale technieken langer gemaakt! Dat is nog eens wat anders dan de alledaagse treurigheid van vrouwen met allemaal van die korte pootjes! En die speciaal voor ons zo extra ver uitgestrekte benen leiden de ogen natuurlijk onweerstaanbaar naar wat ons lokt en verleidt boven die uitgedijde dijen. Ook bloedrode nagels focussen de blik op de bloedmooie zone waar die uitnodigende benen bij elkaar komen. Vooral echter de bijgeplaatste woorden en letters drukken de neus haast letterlijk op het epicentrum van deze Sapph-reclame. Ja, hoe dichter die letters bij het kutje komen hoe groter, stijver en dikker ze worden. Dat is nog eens sexy lingerie! Zelfs de letters van het alfabet krijgen een enorme erectie! Bij het slipje eindigen ook alle woorden met de beginletter van ‘sex’. En telkens in tweevoud: “dreSS, leSS, impreSS!”. Bij het kutje aangekomen willen zelfs de letters daar kennelijk copuleren en zich verstrengelen met een partner! Ook op het kutje zelf is uiteraard digitale techniek toegepast teneinde van deze reclame echt kutreclame te maken. Door extra aangebrachte schaduw bij de benen komt het kutje nog scherper en Sapphiger in beeld, bolt het in het slipje nog geprononceerder naar voren.

Ja, sappherloot, wat een geweldige reclame van deze sextielfabrikant. Vooral jonge meiden zijn er helemaal weg van. Geverfde haren, gebleekte tanden, geverniste lippen, geplamuurde neuzen, dat volstaat voor hen niet meer. Ook borstvergrotingen, kaakcorrecties, voetsubducties en teenamputaties zijn niet meer voldoende.
De nieuwe Sapphgeneratie zoekt heel Internet af naar medische mogelijkheden om met bottransplantatie hun benen te verlengen of minstens op andere manieren hun te korte pootjes op te rekken. Ook qua kutje willen moderne Sapphmeiden zich uiteraard niet hoeven te schamen. Ze willen voldoen aan de mode en dus afrekenen met van nature ernstige lichamelijke gebreken. Na eerdere schaamlipcorrecties en schaamlipreducties moet nu extra schaamlip juist getransplanteerd worden.

Naast de merknaam “Sapph” lijkt het alsof op de affiches het gezicht van de zo verleidelijke lokdame de letter ‘o’ moet voorstellen. Maar deze reclame is toch echt van een heel ander niveau dan de gedichten van de dichteres Sappho uit de Griekse oudheid. Zij beschreef en verheerlijkte de bestaande werkelijkheid en vrouwelijkheid. Maar ‘Sapph’ geeft ons een prachtig visioen van een wereld die nog moet komen.
Een wereld waarin de vrouw als onvolmaakt schepsel en miscreatie heeft afgedaan en in de evolutie is vervangen en voorbijgestreefd door de opblaaspop.

Reacties

2 reacties op “Reclame voor Sapph buitengewoon knapph”

  1. Ruevert avatar
    Ruevert

    Tja,
    volgens mij liepen er al jaren lang mensen te hoop om de sloop van de maycrete woningen te voorkomen. Ook de vijfsprong is heftig betwist door omwonenden. Intro klopt niet met de voorbarige conclusie dat het aan de reclame ligt; de starre overheid wel, maar dit ter zijde. Met de Westermarkt heb ik niets, dat is een van de wansmakelijkste gedrochten van de maakbare samenleving uit de jaren zeventig. Dat dit uiteindelijk devalueert tot een verkapte seksshop niet meer dan logisch. In plaats het gebied aan te passen aan de wensen van de tijd, zijn er telkenmale cosmetische facelifts gedaan. Met als resultaat een typisch tilburgs plein zonder enige uitstraling. Daar komt toch niemand meer om te winkelen, hoogstens om de onderbuikgevoelens te voeden met exotische lingerie of andere lustopwekkende hulpmiddelen. Uiteraard volgens calvinistisch gebruik,waar wij als Paapen ook helaas door zijn gedesemd; stiekem. Toch perfect zo'n anoniem plein.

  2. Shoarma leest liever avatar

    Hallo Henk,
    misschien kun je hier iets mee…? http://bit.ly/bALm80
    😉