Geplaatst

"Nieuwe VVV etalage van de stad", kopte op 26 januari het BD boven een artikel met als slotconstatering: in de schappen geen Schrobbelèr.
De nieuwe journalistieke trend? Straks lezen we dat C&A geen Schrobbelèr’ verkoopt, bakker van Iersel geen ‘Piuswater’, de Hema geen toepertoetjes?
Hoe dan ook: mijn nieuwsgierigheid was gewekt. Dus op naar die "etalage van Tilburg". Nog nooit was ik zo enthousiast, zelden ook heb ik zo moeten lachen.
Klik hier vooral door naar het fotoverslag.

Ik was juist altijd zo sceptisch over de VVV. Mijn publicaties over de Lindeboom kwamen daar niet in de winkel, laat staan in de etalage. En mijn ‘Lindebomenfietstocht’ gingen ze daar pas verspreiden in een eigen, aangepaste versie waarin alle informatie over de Tilburgse Lindeboom was vervangen door oproepen tot het her en der nuttigen van zaken als ‘Schrobbelèr’. Pas nog werden uit een groene stadswandeling de wat mij betreft essentiële krenten uit de tekst juist geschrapt of langs de route zelfs gekapt! Maar in het nieuwe pand aan de Nieuwlandstraat wordt nu een prachtig nieuw begin gemaakt.

"Landelijke lof", kopt vandaag de krant. Nee, lof zelfs op TilburgZ!
"Smoel gegeven aan deze ontmoetingsplaats", lezen we. Nee, smoel aan heel Tilburg!
En wat voor smoel! Zeg maar gerust muil!

Grote projectieschermen imponeren meteen met prachtige beeldreportages, nooit eerder vertoonde oude foto’s. Op moderne computers is alles over Tilburg te vinden. En wat er allemaal in de schappen ligt! Wie had gedacht dat ik in deze rubriek ‘Reclamevrij’ nog eens reclame zou maken voor de VVV! Ik verklap hier verder niks: met bijschriften onder de foto’s gaat deze lofzang verder. Bekijk echt alle foto’s. U zult gegarandeerd net zo enthousiast zijn als ik. Wie weet moet u zelfs nóg harder lachen.

Klik hier voor de speciale promotionele fotoreportage: het vervolg van dit stukje.

 

Zie voor overzicht per onderwerp van eerdere en latere stukjes:

‘Van Adje tot Lindeboom’
‘Van Mall tot Zot
‘Van Mall tot Zot (vervolg)’